網頁

2010年4月8日

X岔口



父母對我無定向轉風式的改變人生目標頗有微言. 我想, 不只是父母, 連我自己也對自己在人生道上的左搖右擺感到無比疲累. 由土木工程到工業工程到金融再到毫無關係的東亞政策研究, 地點就由Davis到berkeley到new mexico 到new york到三藩市再到下一站, 東京, 過程真係峯迴路轉過TVB劇情. 畢業後總覺得自己大把世界, 不用早早定下那些27歳結婚, 30歳前買樓的人生目標, 更加不必急於俾份工綁死自己. 但, 兩年後現在的我面對著的是前所未有的恐懼. 我很害怕找不到那通向幸福的路. 我很害怕自己的堅持最後變成了任性和不成熟. 而所謂的"if you do what you like, you don't have to work a day"又其實係唔係呃細路既謊言 - 除左Steve Jobs 外, 有無人真心喜歡他們的工作而又搵到錢? 雖然可幸地前面可選的路還有很多, 但又有幾多條是只是窮途(figuratively and literally) 而就算選對了路,我又有無耐性走到最後?

快要去日本了, 話唔淆係呃你的. 這次去日本有點破釜沈舟的意味,一定要趁這兩年好好裝備自己然後被博士課程取錄-不成功便成仁, 成功的話當然是糠莊大路, 失敗了便alas, 耗盡這兩年的積蓄然後再一次回到原點.



Can I pull this off this time?






Share

2 則留言:

  1. good luck in japan...it is good to do sth diff, add oil!!

    ps. i think u are awesome...=P

    ellen

    回覆刪除
  2. ai what worries me is not that i am doing something different (actually what i've been doing is pretty standard la) but the fact that i seem to lack the patience to stick with something for too long and that i can't seem to settle with anything ><

    haha, hearing that i am awesome from you is very lum

    回覆刪除